Usein kysyttyä
Harmaa- ja rinnakkaistuonti
Harmaa- ja rinnakkaistuonnilla tarkoitetaan tuotteita, jotka myydään sellaisten kanavien kautta, joita valmistaja tai tämän virallinen maahantuoja ei ole valtuuttanut. Fenix-tuotteiden kohdalla vain Fenix Nordics/Delotec Oy on valtuutettu tuomaan tuotteita Suomeen ja järjestämään Fenix-tuotteiden myynnin Suomessa.
Hae lähin valtuutettu Fenix-jälleenmyyjäsi seuraavasta osoitteesta täältä.
Laatuongelma
Me ja valtuutetut jälleenmyyjämme varmistamme tuotteiden korkean laadun mm. oikealla varastoinnilla, kuljetustavoilla, huolto- ja tukipalveluilla sekä varaosasaannilla. Harmaatuotujen/rinnakkaistuotujen tuotteiden kohdalla voi olla todennäköistä, että niitä varastoidaan ja kuljetetaan epäsopivasti. Lisäksi harmaa- ja rinnakkaistuojat eivät usein takaa sujuvaa huoltopalvelua tai varaosasaantia. Harmaa- ja rinnakkaistuotujen tuotteiden sekaan saattaa myös päätyä vanhoja, epäyhteensopivia tai käytettyjä tuotteita, koska ne eivät ole laatukontrollin alaisia. Lisäksi tuotteilla ei ehkä ole Euroopan lakien edellyttämää CE-merkintää, joka takaa, että tuote täyttää eurooppalaiset turvallisuusvaatimukset ja soveltuu myyntiin Euroopassa. Tuotepakkauksessa ei ehkä ole mukana ETA-alueen virtalähdettä (sovitinta tai johtoa).
Ongelmat tuotevastuu- ja takuuasioissa
Fenixin Euroopan talousalueella voimassa oleva korjauspalvelu ei koske harmaa- ja rinnakkaistuotuja tuotteita.
Viallisen tuotteen kohdalla sinun tulee esittää tuotevastuu- ja takuuvaatimukset tuotteen myyjälle.
On myös mahdollista, että harmaa- ja rinnakkaistuotujen tuotteiden kohdalla joudut maksamaan korjauskustannukset itse.
- Fenixin Euroopan talousalueella voimassa oleva korjauspalvelu ei koske harmaa- ja rinnakkaistuotuja tuotteita.
- Tuotteilla ei ehkä ole Euroopan lakien edellyttämää CE-merkintää, joka takaa, että tuote täyttää eurooppalaiset turvallisuusvaatimukset ja soveltuu myyntiin Euroopassa.
- Tuotepakkauksessa ei ehkä ole mukana ETA-alueen virtalähdettä (sovitinta tai johtoa).
- Viallisen tuotteen kohdalla sinun tulee esittää tuotevastuu- ja takuuvaatimukset tuotteen myyjälle.
- On myös mahdollista, että harmaa- ja rinnakkaistuotujen tuotteiden kohdalla joudut maksamaan korjauskustannukset itse.
Hyvän käytännön mukaisesti älä vertaile pelkästään hintaa, vaan tarkista myös myyjän luotettavuus. Voit tarkistaa viralliset Fenix-jälleenmyyjät jälleenmyyjähausta täältä.
Epävarmoissa tapauksissa neuvomme sinua mielellämme. Soita meille numeroon 014-3379460 tai käytä yhteydenottolomaketta.
Jos saat tietää, että olet ostanut harmaa- tai rinnakkaistuontituotteen, suosittelemme käyttämään 14 päivän palautusoikeutta. Palautuksen syytä ei tarvitse mainita. Pyydä myös rahojen palautusta.
- Tuotteilla on Euroopan lakien edellyttämä CE-merkintä, joka takaa, että tuote täyttää eurooppalaiset turvallisuusvaatimukset ja soveltuu myyntiin Euroopassa.
- Fenixin Euroopan talousalueella voimassa oleva korjauspalvelu ja valmistustakuu ovat voimassa.
- Tuotteet täyttävät Fenixin laatuvaatimukset ja ne on testattu.
- Olet oikeutettu 6 kuukauden laajennettuun tuotetakuuseen.
- Toimit aina vastuullisten toimijoiden kanssa.
- Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla linkkiä 'Lisää ostoskoriin'.
- Klikkaa sivun oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskärrykuvaketta, niin näet ostoskorissasi olevat tuotteet ja pääset siirtymään ostoskori-sivulle, jossa voit muokata ostoskorin sisältöä.
- Jos sinulla on alennus- tai lahjakorttikoodi, lisää se alekoodi/lahjakortti-kenttään ostoskori-sivulla.
- Paina linkkiä 'Kassalle' ja pääset siirtymään kassalle.
- Voit ostaa tuotteita kirjautumalla MyFenix-asiakastilillesi tai rekisteröitymällä uutena MyFenix-jäsenenä. Voit myös ostaa tuotteita rekisteröitymättä.
- Syötä toimitus- ja laskutustiedot. Jos olet MyFenix-jäsen, henkilötietosi täydennetään kenttiin automaattisesti.
- Valitse toimitustapa.
- Valitse maksutapa.
- Jos sinulla on alennus- tai lahjakorttikoodi ja unohdit ne syöttää ostoskorissa, voit vielä syöttää ne 'alekoodit' kenttiin.
- Voit tilata ilmaisen MyFenix-uutiskirjeen, joka on ilmainen sähköpostitse toimitettava uutiskirje Fenixin tulevista tarjouksista ja tuoteuutuuksista.
- Ennen tilauksen jättämistä sinun tulee hyväksyä myyntiehdot.
- Paina 'Lähetä tilaus' -painiketta ja siirry maksamaan.
- Maksamisen onnistuttua siirryt takaisin kauppaamme, ja sinulle näytetään vahvistusviesti.
- Saat tilausvahvistuksen sähköpostilla. Jos et jostain syystä saa tilausvahvistusta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Kyllä voit, mutta ole mahdollisimman nopeasti yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme numeroon (014) 337 9460. Tilausjärjestelmämme on nopea, ja tilauskäsittelijämme käsittelevät tilaukset nopeasti. Voimme tarkistaa, onko tilauksen peruutus mahdollista.
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Katso tarkemmat ehdot ja ohjeet täältä.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking -rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat
Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.
Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.
Pivon käyttöehdot
MobilePay
Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot
Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)
Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)
Walleyn yleiset lasku-, tililuotto- ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)
Lue lisää: walley.fi
Jousto
Jousto-tuoteseloste (.pdf)
Lue lisää: jousto.com
OP Lasku
OP Laskun kuluttajaehdot (.pdf)
Lue lisää: op.fi
Postiennakko
Toimitamme tilaukset myös postiennakolla.
Nouto myymälästämme
Tilatut tuotteet noudetaan myymälästämme Delotec Oy/Fenix Nordics, Ahjokatu 13, 40320 Jyväskylä (ark. klo 08:30 - 16:30).
Lasku (vain yritykset)
Tarjoamme yrityksille ja sopimusasiakkaillemme mahdollisuuden maksaa laskulla. Maksuehto on 14 pv netto. Mikäli kyseessä on uusi sopimussuhde, pidätämme oikeuden pyytää maksua etukäteen laskutussopimuksen perustamiseksi. Kaikki toimitetut tuotteet ovat Delotec Oy:n/Fenix Nordicsin omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.
Oletko saanut Fenixin lahjakortin lahjaksi? Fenixin lahjakortilla voit maksaa ostoksiasi verkkokaupassa.
Verkkokaupassa maksaessa syötä ostoskori-sivulla lahjakortin koodi, niin lahjakortin arvo vähennetään tilauksen loppusummasta. Mikäli lahjakortin arvo on suurempi kuin tilauksesi arvo, jää loppusaldo käytettäväksi myöhempiä ostoksia varten. Jos tilauksesi loppusumma on suurempi kuin mitä lahjakortilla on saldoa, maksat vain lahjakortin saldon ja loppusumman välisen erotuksen.
Voit käyttää vain yhden lahjakorttikoodin kerrallaan yhdelle tilaukselle.
Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä.
- Voit käyttää vain yhden kortin per tilaus.
- Korttia käytetään tilauksen loppusumman verran tai kortilla olevan saldon verran.
- Lahjakorttia veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä.
- Mahdollisesti jäljelle jäävän saldon voit käyttää myöhemmin verkkokaupassa kortin voimassaoloaikaan asti.
- Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Sähköpostitse lähetetyssä toimitusvahvistusviestissä on seurantatunnus ja linkki lähetyksen seurantaan.
Posti säilyttää verkkokaupasta tilatut paketit 7 päivän ajan. Jos pakettia ei noudeta, se palautuu meille 7 päivän kuluttua. Emme voi lähettää palautuneita paketteja uudelleen.
Maksetun paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palauttamista. Paketin noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus. Mikäli paketti palautuu noutamattomana ja seurantakoodi vahvistaa noutamatta jättämisen, veloitamme tilauksesta 19,90€ arvoisen palautus- ja käsittelykulun.
Tilaukselle on 30 vuorokauden palautusoikeus. Tämä aika lasketaan siitä, kun paketti on noudettu postin toimipisteestä. Sinulla on oikeus palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Palautus on kotimaisille asiakkaille maksuton. Kustomoiduilla tuotteilla, kuten asiakaskohtaisilla kaiverruksilla, ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Tuotteiden vaihtaminen edellyttää ensin tuotteen palauttamista meille. Palautuksen jälkeen asiakas voi tilata haluamansa tuotteen.
Kuluttajasuojalain mukaan palautuksesta tulee ilmoittaa etukäteen. Ilmoita palautuksesta meille sähköpostitse täyttämällä sähköinen palautuslomake täältä täältä tai lähetä meille sähköpostia info@fenixvalaisimet.fi.
Kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautetun tuotteen, aloitamme hyvityskäsittelyn. Takaisinmaksu tapahtuu 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet käyttämättömän tuotteen, joka on muuttumattomassa kunnossa ja palautettu alkuperäispakkauksessaan.
Rekisteröimällä uuden Fenix-valaisimesi palveluumme heti ostopäivänä tai viimeistään kuuden kuukauden sisällä, saat kattavan 6 kuukauden pidennetyn takuun. Tällöin valaisimesi tunnistetiedot ovat aina käden ulottuvilla, ja saat nopeasti asiantuntevaa apua, jos tarvitset tukea Fenix-valaisimesi kanssa.
Rekisteröinti on vaivaton ja nopea prosessi – aloita se täältä.