Usein kysyttyä
Harmaa- ja rinnakkaistuonti
Harmaa- ja rinnakkaistuonnilla tarkoittaa tuotteita, jotka myydään sellaisten kanavien kautta joita valmistaja tai tämän virallinen maahantuoja ei ole valtuuttanut. Fenix tuotteiden kohdalla vain Fenix Nordics/Delotec Oy on valtuutettu tuomaan tuotteita Suomeen ja järjestämään Fenix tuotteiden myynnin Suomessa.
Hae lähin valtuutettu Fenix-jälleenmyyjäsi seuraavasta osoitteesta täältä.
Laatuongelma
Me ja valtuutetut jälleenmyyjämme varmistavat tuotteiden korkean laadun mm. oikealla varastoinnilla, kuljetustavoilla, huolto- ja tukipalveluilla ja varaosasaannilla. Harmaatuotujen/rinnakkaistuotujen tuotteiden kohdalla voi olla todennäköistä, että niitä varastoidaan, kuljetetaan epäsopivasti. Lisäksi harmaa- ja rinnakkaistuojat eivät usein takaa sujuvaa huoltopalvelua eikä varaosasaantia. Harmaa- ja rinnakkaistuotujen tuotteiden sekaan saattaa myös päätyä vanhoja, epäyhteensopivia tai käytettyjä tuotteita koska ne eivät ole laatukontrollin alaisia. Lisäksi tuotteilla ei ehkä ole Euroopan lakien edellyttämää CE-merkintää, joka takaa, että tuote täyttää eurooppalaiset turvallisuusvaatimukset ja ne soveltuvat myyntiin Euroopassa. Tuotepakkauksessa ei ehkä ole mukana ETA-alueen virtalähdettä (sovitin tai johto).
Ongelmat tuotevastuu- ja takuuasioissa
Fenixin Euroopan talousalueella voimassa oleva korjauspalvelu ei koske harmaa- ja rinnakkaistuotuja tuotteita.
Viallisen tuotteen kohdalla sinun tulee esittää tuotevastuu- ja takuuvaatimukset tuotteen myyjälle.
Vaarana on myös, että harmaa- ja rinnakkaistuotujen tuotteiden kohdalla saatat joutua maksamaan korjauskustannukset itse.
- Fenixin Euroopan talousalueella voimassa oleva korjauspalvelu ei koske harmaa- ja rinnakkaistuotuja tuotteita.
- Tuotteilla ei ehkä ole Euroopan lakien edellyttämää CE-merkintää, joka takaa, että tuote täyttää eurooppalaiset turvallisuusvaatimukset ja ne soveltuvat myyntiin Euroopassa.
- Tuotepakkauksessa ei ehkä ole mukana ETA-alueen virtalähdettä (sovitin tai johto).
- Viallisen tuotteen kohdalla sinun tulee esittää tuotevastuu- ja takuuvaatimukset tuotteen myyjälle.
- Vaarana on myös, että harmaa- ja rinnakkaistuotujen tuotteiden kohdalla saatat joutua maksamaan korjauskustannukset itse.
Hyvän käytännön mukaisesti, älä vertaa vain hintaa vaan tarkasta myös myyjän luotettavuus. Voit tarkastaa viralliset Fenix jälleenmyyjät jälleenmyyjähausta täältä.
Epävarmoissa tapauksissa me neuvomme sinua mielellämme. Soita meille numeroon 014-3379460 tai käytä yhteydenottolomaketta.
Jos saat tietää, että olet ostanut harmaa- tai rinnakkaistuontituotteen, suosittelemme käyttämään 14 päivän palautusoikeutta. Sinun ei tule mainita palautuksen syytä. Pyydä myös rahojen palautusta.
- Tuotteilla on Euroopan lakien edellyttämä CE-merkintä joka takaa, että tuote täyttää eurooppalaiset turvallisuusvaatimukset ja soveltuu myyntiin Euroopassa.
- Fenixin Euroopan talousalueella voimassa oleva korjauspalvelu ja valmistustakuu on voimassa.
- Tuotteet täyttävät Fenixin laatuvaatimukset ja ovat testattu.
- Olet oikeutettu 6 kk laajennettuun tuotetakuuseen.
- Toimit aina vastuullisten toimijoiden kanssa.
- Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla linkkiä 'Lisää ostoskoriin'
- Klikkaa sivun oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskärrykuvaketta näet ostoskorissasi olevat tuotteet ja pääset siirtymään ostoskori-sivulle, jossa voit muokata ostoskorin sisältöä.
- Jos sinulla on alennus- tai lahjakorttikoodi lisää se alekoodi/lahjakortti-kenttään ostoskori-sivulla.
- Paina linkkiä 'Kassalle' ja pääset siirtymään kassalle
- Voit ostaa tuotteita kirjautumalla MyFenix-asiakastilillesi tai rekisteröityä uutena MyFenix-jäsenenä. Voit myös ostaa tuotteita rekisteröitymättä.
- Syötä toimitus- ja laskutustiedot. Jos olet MyFenix-jäsen, henkilötietosi täydennetään kenttiin automaattisesti.
- Valitse toimitustapa
- Valitse maksutapa
- Jos sinulla on alennus- tai lahjakorttikoodi ja unohdit ne syöttää ostoskorissa, voit ne vielä syöttää 'alekoodit' kenttiin.
- Voit tilata ilmaisen MyFenix uutiskirjeen joka on ilmainen sähköpostilla toimitettava uutiskirje Fenixin tulevista tarjouksista ja tuoteuutuuksista.
- Ennen tilauksen jättämistä, sinun tulee hyväksyä myyntiehdot.
- Paina 'Lähetä tilaus' painiketta ja siirry maksamaan.
- Maksamisen onnistuttua siirryt takaisin kauppaamme ja sinulle näytetään vahvistusviesti.
- Saat tilausvahvistuksen sähköpostilla. Jos et jostakin syystä saa tilausvahvistusta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Kyllä voit, ole kuitenkin mahdollisemman nopeasti yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme numeroon (014) 337 9460. Tilausjärjestelmämme on nopea ja tilauskäsittelijämme käsittelevät tilaukset nopeasti. Voimme tarkastaa onko tilauksen peruutus mahdollista.
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Katso tarkemmat ehdot ja ohjeet täältä.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet joko pankkien tarjoamiin eBanking-rajapintoihin tai open banking-rajapintoihin pohjautuen. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj joka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Luottokorttimaksut
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard-, Debit Mastercard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, Mastercard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
MobiilimaksutavatPivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.
Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.
Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.
Pivon käyttöehdot
MobilePay
Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot
Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)
Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)
Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)
Lue lisää: walley.fi
Jousto
Jousto-tuoteseloste (.pdf)
Lue lisää: jousto.com
OP Lasku
OP Laskun kuluttajaehdot (.pdf)
Lue lisää: op.fi
Toimitamme tilaukset myös postiennakolla.
Nouto myymälästämme
Tilatut tuotteet noudetaan myymälästämme Delotec Oy/Fenix Nordics, Ahjokatu 13, 40320 Jyväskylä (ark. klo 08:30 - 16:30).
Lasku (vain yritykset)
Tarjomme yrityksille ja sopimusasiakkaillemme mahdollisuuden maksaa laskulla. Maksuehto on 14 pv netto. Mikäli kyseessä on uusi sopimussuhde, pidätämme oikeuden pyytää maksua etukäteen laskutussopimuksen perustamiseksi. Kaikki toimitetut tuotteet ovat Delotec Oy:n/Fenix Nordics omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.
Oletko saanut Fenixin lahjakortin lahjaksi? Fenixin lahjakortilla voit maksaa ostoksiasi verkkokaupassa.
Verkkokaupassa maksaessa syötä ostoskori-sivulla lahjakortin koodi, niin lahjakortin arvo vähennetään tilauksen loppusummasta. Mikäli lahjakortin arvo on suurempi kuin tilauksesi arvo, jää loppusaldo käytettäväksi myöhempiä ostoksia varten. Jos tilauksesi loppusumma on suurempikuin mitä lahjakortilla on saldoa, maksat vain lahjakorttisi saldon ja loppusumman välisen erotuksen.
Voit käyttää vain yhden lahjakorttikoodin kerrallaan yhdelle tilauksellesi.
Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä.
- Voit käyttää vain yhden kortin / tilaus.
- Korttia käytetään tilauksen loppusumman verran tai kortilla olevan saldon verran.
- Lahjakorttia veloitetaan tilauksen maksun yhteydessä.
- Mahdollisesti jäljelle jäävän saldon voit käyttää myöhemmin verkkokaupassa kortin voimassaoloaikaan asti.
- Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Sähköpostitse lähetetyssä toimitusvahvistusviestissä on seurantatunnus ja linkki lähetyksen seurantaan.
Posti säilyttää verkkokaupasta tilattuja paketteja 7 päivän ajan. Noutamatta jätetty paketti palautuu meille 7 päivän jälkeen. Emme voi lähettää uudelleen palautuneita paketteja jolloin noutamatta jäänyt paketti käsitellään palautuksena, vaikka siitä ei olisi tehty palautusilmoitusta. Hyvitämme maksun.
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä pidennetyn 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja muuttumattomassa kunnossa olevia tuotteita.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi, tilausnumero ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
Jotta tuotepalautus/vaihto olisi mahdollisemman nopeaa ja vaivatonta, sinun kannattaa tehdä sähköinen tuotepalautus/vaihtopyyntö täältä.
Tilauksen peruutuksesta pyydetään ottamaan yhteyttä Fenix Nordics asiakaspalveluun (puh. 014 337 9460).
Kustomoiduilla tuotteilla kuten asiakaskohtaiset kaiverrukset ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautetun tuotteen, aloitamme hyvityskäsittelyn. Takaisinmaksu tapahtuu 30 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet käyttämättömän tuotteen, joka on muuttumattomassa kunnossa ja palautettu tuotteen alkuperäispakkauksessa.
Rekisteröimällä uuden Fenix-valaisimesi palveluumme ostopäivänä, tai viimeistään kuuden kuukauden kuluessa ostopäivästä, saat pidennetyn 6 kuukauden takuun ja valaisimesi tunnistetiedot on helposti saatavilla mikäli tarvitset nopeasti ammattitaitoista apua Fenix-valaisimesi kanssa.
Rekisteröinti on helppo ja voit tehdä sen täältä.