Tuotevastuu ja takuu
Me Fenixillä uskomme siihen mitä teemme. Mikäli Fenix tuotteessasi on materiaalista tai valmistuksesta johtuva virhe, meidän velvollisuutemme on korjata se sinulle.
Fenixlight Ltd., tarjoaa tuotteitaan ja teknistä tukea valtuutettujen maahantuojien ja jälleemyyjien kautta. Valtuutetut Fenix maahantuojat ja jälleemyyjät pystyvät neuvomaan sinua Fenix valaisinten ja tarvikkeiden käytössä ja huollossa. Tarkasta "Lähin jälleenmyyjäsi" -listalta, että liike josta aiot hankkia Fenix tuotteesi on turvallinen ja valtuutettu Fenix-jälleenmyyjä. Vain tällä tavalla varmistat, että tuotteesi on alkuperäinen Fenix ja takuuasioiden hoitaminen on helppoa.
Takuuehdot
Takuuaikana Fenix korjaa materiaali- tai valmistusviat veloituksetta joko a) korjaamalla tuotteen tai osat, b) vaihtamalla tuotteen tai osat silloin kun tuottetta on käytetty normaalikäytössä. Takuu ei korvaa vuotaneiden paristojen aiheuttamia vaurioita tai tuotteen normaalia kulumista käytön aikana. Takuu ei kata muutettua tai kustomoitua tuotetta. Takuuaikana tuote vaihdetaan samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen mikäli kyseistä mallia ei enää ole saatavilla.
Takuuaika
Takuuaika on pääsääntöisesti viisi (5) vuotta. Tuotteen korjaus tai vaihto ei pidennä tai uudista takuuaikaa eikä muutoinkaan vaikuta siihen. Takuuaikana korjattuja tai vaihdettuja osia koskee jäljellä oleva alkuperäinen takuuaika. Takuuaika vaihtelee tuotteiden mukaan allaolevan taulukon mukaisesti.
TUOTE | TAKUU |
---|---|
Käsilamput, otsalamput, pyörälamput, lyhdyt (sisältää ladattavat lamput mutta ei ladattavia paristoja) | 5 vuotta (ei ladattavat paristot) |
Käsilamput, otsalamput, pyörälamput, lyhdyt (mallit joissa sisäänrakennettu ladattava paristo) | 2 vuotta (sisältäen ladattavat paristot) |
Ladattavat paristot, latauslaitteet, pyöräpidike, etäkytkin. | 1 vuotta |
Rajoitettu elinikäinen takuu
Lampuilla joissa ei enää ole takuuaikaa, tarjoamme varaosasaannin. Asiakkaalle ilmoitetaan varaosien ja korjauksen kustannus ennen toimenpiteen suorittamista.
Takuutodistus
Asiakkaat jotka ottavat yhteyttä valtuutettuun Fenix takuuhuoltoon, tulee toimittaa jokin seuraavista tiedoista: täytetty Fenix takuutodistus, tuotelasku, ostokuitti tai takuuaikana suoritettu takuunrekisteröinti.
Mitä tuotetakuu ei kata
Tuotetakuu ei kata vaurioita tai häiriöitä jotka ovat aiheutuneet: tuotteen normaalista kulumisesta, sellaisesta käytöstä johon tuotetta ei ole suunniteltu tai tarkoitettu, paristovuodot, vauriot tai viat jotka ovat aiheutuneet tuotteen käyttöohjeiden vastaisesta käytöstä esimerkiksi valaisimen sinetöity valaisinosa on purettu vastoin tuotteen käyttöohjeissa olevaa kieltoa. Takuuehtojen vastaisista palautuksista veloitamme 20 eur toimitus- ja käsittelymaksun.
Huoltopyynnön tekeminen
Takuuhuoltopyynnön tekemiseen sinun tulee toimittaa seuraavat tiedot: yhteystiedot, tuotteen tyyppi/malli, sarjanumero, tuotteen ikä (ei tarvitse toimittaa mikäli tuote on rekisteröity sivuillamme), ongelman/vian kuvaus.
Kätevimmin huoltopyynnön tekeminen onnistuu klikkaamalla seuravasta linkistä: Luo huoltopyyntö.
Huom: Jos olet hankkinut Fenix tuotteesi muualta kuin valtuutetulta Fenix jälleenmyyjältä, Fenix Storesta (Ahjokatu 13, Jyväskylä) tai www.fenixvalaisimet.fi verkkokaupasta tulee sinun maksaa kaikki toimitus- ja käsittelykulut jotka aiheutuvat tuotteen toimittamisesta Fenix-huoltoomme.
Huomio: Viiden (5) vuoden takuu on voimassa lampuille jotka on hankittu 1.8.2015 jälkeen. Ennen 1.8.2015 hankittujen lampppujen takuuaika on 24 kuukautta. Ennen 1.8.2015 hankittujen lamppujen takuuaika on 24 kuukautta.